نگهداری و مراقبت از متر نولان

متر روکش دار
دسته : مقالات

متر نولان

حفاظت از متر نولان

حین کار

مثل همه ابزارهای دیگر، روشهای حفاظت از متر و افزایش عمر آن ساده و زیباست.

تیغه متر را بیش از حد خود بیرون نکشید.

بازگشت تیغه را کنترل کنید. در حالی که این درسی است که اکثر مردم آن را نادیده می گیرند، شما هرگز نباید هرگز اجازه دهید تیغه متر با سرعت و بدون

کنترل به داخل شاسی بدنه برگردد. این امر نه تنها به مکانیسم ، علائم تیغه و قلاب انتهایی آسیب می رساند، بلکه می تواند به انگشتان ، چشم یا سایر

افراد و اشیا اطراف شما آسیب برساند. چرخش سریع می تواند باعث ایجاد پیچ ​​و خم یا پیچ خوردگی شود که می تواند تیغه را پاره یا تابدار کند. با کنترل

برگشت تیغه می توانید عمر نوار خود را طولانی کنید.

تمیز نگهداشتن

بسیار مهم است که وسایل خود را خشک، تمیز و بدون نخاله و آشغال نگه دارید. هیچ ابزاری با اجزای فلزی نباید هرگز مرطوب شود – با پاک

کردن ساده تیغه متر خود پس از استفاده، آن را در بهترین حالت نگه دارید. اگر از متر در زیر باران استفاده می کنید و آنگاه خشک نمی کنید، آب روی تیغه در داخل محفظه پس زده می شود. این آب می تواند باعث زنگ زدگی پره ها و مکانیسم ها شود.

آن را خنک نگه دارید. چرا که برای جلوگیری از خطر انبساط و کشیدگی باید تا آنجا که ممکن است از نور مستقیم خورشید و دور از گرمای زیاد دور باشند.

بررسی مداوم

بررسی های منظم انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که قلاب در آن بازی کم و زیاد ندارد. علی رغم آنچه برخی از مردم فکر می کنند ، قلاب انتهایی یک متر جیبی باید همیشه مقدار کمی بازی در آن داشته باشد. این به متر اجازه می دهد تا هنگام اندازه گیری داخلی و خارجی، دقت یکسانی را حفظ کند. هر متر بدون حرکت در قلاب برای اندازه گیری مناسب نیست و همینطور یک متر با حرکت بیش از حد نیز غیردقیق خواهد بود. بررسی کنید که اعداد و سایر علائم مشخص و فرسوده نیستند.

اطمینان حاصل کنید که لبه تیغه صاف و تیز بوده و فرسوده یا آسیب دیده نیست. هرگونه تغییر در راستایی در طول تیغه می تواند منجر به عدم دقت شود.

اگر متر شما لکه دار یا بریده شده باشد، باید جایگزین شود.

تیغه را از نظر پیچ خوردگی، پارگی یا خم شدگی بررسی کنید. انحراف، پارگی یا خم شدن در یک تیغه فولادی تقریباً همیشه منجر به عدم دقت می شود.

متأسفانه راهی برای صاف کردن این نوارها وجود ندارد تا آنها را به حالت کالیبره دقیق اولیه برگردانیم. در چنین مواردی متر جایگزین مورد نیاز است.

نوار خود را نیندازید و پرت نکنید! چرا که مانند هر جسم مکانیکی، ضربه های مکرر باعث آسیب می شود و به طور حتم عمر متر شما را کوتاه می کند.